Bestilling & Retur
Bestilling & Retur

Bestilling & Retur


1.
   
Kjøp

2.    Pris & Betaling

3.    Transport & Levering

4.    Reklamasjon

5.    Garanti

6.    Angrerett

7.    Retur & Returskjema

8.    Kontakt

9.    Personlige opplysninger

 

 

1. Kjøp
Ved bestilling gjelder avtalen først når El-on har bekreftet bestillingen med en ordrebekreftelse via e-post. Ordrebekreftelsen genereres automatisk av El-on sin database, uten manuelt tilsyn. Ved feil eller mangler gjør vi deg oppmerksom på at El-on forbeholder seg retten til å korrigere feil, mangler, prisopplysning, leveringstid etc. i etterkant. Hvis du ikke er fornøyd med El-on sin korrigering eller synes produktinformasjonen er feilaktig, kan du med full rett kanselere din ordre.

Er du ikke myndig (over 18 år) må en foresatt handle for deg.


Bestilling av visse typer varer kan gjøres på e-post eller telefon. Vårt telefonnummer og vår e-post adresse vises nederst på hver side. Også ved bestilling via e-post eller telefon vil du motta en e-post fra oss som bekreftelse på din bestilling.

 

 

2. Pris & Betaling
2.1  I prisen inngår det 25% moms.

2.2  Ved feil eller mangler på bestillingen kan prisopplysning, leveringstid etc. endres i etterkant, se punkt 1. Kjøp. Dette gjelder også ved vesentlige endringer i valuta, råvarepris eller momssatsen.

2.3  Vi i El-on bruker en fast fraktpris på kr. 119,- pr. ordre.

2.4  Tilbakebetaling skjer til det kortet du betalte med. Tilbakebetalingen skjer innen 8 arbeidsdager etter vi har mottatt og godkjent din retur.

2.5  Hos oss betaler du med kort. Vi aksepterer Visa og Mastercard. Du fyller inn kortnummer og kortets utløpstid. Beløpet blir reservert på din konto når bestillingen er blitt registrert. Pengene blir trukket når varen sendes.
El-on benytter seg av VbV (Verified by Visa). Det er en global sikkerhetsstandard som er utviklet  av Visa og Mastercard for betalinger over internett. Overføring av pengene skjer med SSL kryptering. Det innebærer at ingen kan se dine kredittkortopplysninger.

 

 

3. Transport & Levering
3.1  Normal leveringstid er 2 - 5 virkedager etter vi har mottatt din bestilling. Det forekommer visse untak, som f.eks ved levering til øyer og steder lengst nord i Norge, hvor levering kan ta ytterligere 2 dager. Skulle vi ikke ha varen på lager og den må bestilles fra produsent, vil levering naturlig nok ta lenger tid. Vi vil i såfall holde deg informert om prosessen hele veien. Vi forbeholder oss retten til å fraskrive oss erstatningsansvar ved leveringsforsinkelser.

3.2  Transportrisikoen står vi i El-on for. Skulle det oppstå skade eller feilforsendelse vil vi kostnadsfritt ta på oss å ordne feilen.

Visse typer varer krever større forsiktighet ved transport og levering enn den service Posten/Bring kan gi. For slike varer benytter vi oss av transportselskapet Schenker. Schenker kjører ikke med sine store biler inn i gården din, slik at vi da vil kreve at du oppgir en firmaadresse du er tilgjengelig på mellom kl. 08 - 16 for mottak og kvittering av din bestilling.

3.3  Synlige feil ved levering må meldes fra til transportør på stedet. Ta også kontakt med El-on kundeservice.

3.4  Skjulte feil må anmeldes til transportør og El-on kundeservice senest 3 dager etter levering.

 

 

4. Reklamasjon
4.1  Ved skade på varen er det viktig at dette dokumenteres godt fra deg som kunde. Vi ser helst at du skriver en e-post til El-on
post@el-on.no hvor du utdyper problemet. Vi tar så kontakt med deg for å løse problemet. Viktig! Ikke kast varen/produktet. Alle reklamasjoner skal returneres til El-on.no hvis ikke annet er bekreftet via e-post.

4.2  Reparasjon eller sending av ny vare fra leverandør kan ta inntil 4-8 uker.

 


5. Garanti

5.1  Garantitiden løper i to år fra fakturadato, evt. datostempel og antall garantiår for det spesifikke produkt. Dette gjelder ikke forbruksvarer som lysstoffrør, downlightspærer etc.

5.2  Produktgarantien gjelder fabrikasjonsfeil som oppkommer under garantiperioden. Produktgarantien dekker ikke feil som skyldes feilaktig bruk, feil innstilling, der du har endret på produktes funksjon eller utseende, f.eks. ved ombygging, oppgradering eller annen konfigurering av produktet uten å ha fått skriftelig godkjenning fra El-on først. Produktgarantien dekker heller ikke de tilfellene der du selv har forårsaket skaden.

 

5.3  Følgeseddel/Garantibevis er det samme dokumentet som ligger i en plastlomme på pakken ved levering/sending.

 

 

6. Angrerett
6.1  I følge angrerettloven har du som kunde rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen, uten å oppgi forklaring. For at du skal kunne benytte deg av angreretten er det en forutsetting at produktet er i vesentlig uforandret stand. Dvs. ubrukt, ikke ødelagt, ikke skadet og at det returneres i original emballasje, den også uten skader. Du som kunde står for returfrakten hvis du velger å benytte deg av angreretten.

6.2  Ved bruk av angrerett skal du melde fra til El-on’s kundeservice og returnere bestillingen innen 14 dager, som beskrevet under punkt 7.1. Alle komponenter må være uskadet og følge med i returen hvis angreretten skal gjelde.

6.3  Tenk på at du står for transportrisikoen ved returnering av varen. Pakk derfor varen godt inn og bruk original emballasje.
Send alltid returen som verdipost eller rekommandert post. For at vi lettere skal kunne finne din retur, send oss sporingsnummer du mottar fra posten ved sending. HUSK! Ta godt vare på kvitteringen.

6.4  Angreretten gjelder ikke dersom du har bestilt en vare som produseres for deg på bestilling. For de produktene dette gjelder opplyser vi alltid på produktseriens hovedside at produktene produseres på bestilling.

 

7. Retur & Returskjema

7.1  OBS! Retur av varer må alltid avtales med El-on på forhånd. Returrapport skal alltid følge varen.
7.2  For at varen skal kunne taes i retur og krediteres må varen være i original stand og sendes i original emballasje/innpakning slik at den kan videreselges som nytt produkt. Ved ødelagt emballasje som gjør videresalg umulig vil varen ikke kunne krediteres. Kjøper/kunde er ansvarlig for at varen er godt pakket for transport
.
7.3  Hvis annet ikke er avtalt og retur av varer ikke skyldes feil fra El-on’s side, dekkes fraktkostnader tur/retur av kunde. Ved kreditering er størrelsen på kreditering avhengig av tidsrom fra bestilling til retur av varen, årsak til retur og eventuelle spesielle avtaler.

·      Varer som er feilsendt av El-on tilbakebetales 100% av El-on.

·      Varer som returneres etter angrefristens utløp, men før 3. mnd. etter kjøp kreditteres med 75% av varens kostnad.

·      Varer som returneres senere enn 3. mnd., men før 1 år etter kjøp kreditteres med 50% av varens kostnad.

·      Varer som ønskes returnert senere enn 1 år etter kjøp tas ikke i retur.


Last ned Returskjema


 

8. Kontakt

El-on

Grini Næringspark 1

1361 Østerås

Tlf.:

48 28 44 44

E-post:

post@el-on.no

Web:

www.el-on.no

 

 

9. Personlige opplysninger
Når du legger inn en bestilling hos oss oppgir du personlige opplysninger som navn, adresse, telefonnummer og personnummer. I samband med din registrering og bestilling godkjenner du at vi lagrer og bruker disse personopplysninger i vår virksomhet for å kunne fullføre vår handel med deg.

 

 
Skriv ut

EL-ON.NO,Tlf. : 48 28 44 44, E-post : post@el-on.no Utviklet av- Assist2net.no
Bestilling & Retur | Tips & Råd | Om oss
Forsiden Send Mail Sidekart Søk Assist2net